Oudehaske

Deze week moest ik voor het werk in Joure zijn. Vlak voor Joure kwam ik langs afslag Oudehaske, daar heb ik met Mark, Martin en Ron (en zijn ouders) ook een keer gekampeerd. Wij gingen daar toen op de fiets naar toe. Hadden wij toen ook al onze surfplanken mee? Ik weet het echt niet meer. Volgens mij was het camping Nannewiid.

Reacties

Hee Bert, Ik weet wel dat ik

Hee Bert,
Ik weet wel dat ik er bij was ;-). Zijn we nog in Heerenveen naar de bios geweest, volgens mij naar de ontzettend goeie Police Academy V of zo.
Ron was er ook bij geloof ik, kan me iets herinneren dat we met een (roei) bootje 's avonds het water op gingen met gitaar er bij.
Misschien weet Martin nog wel hoe het was, die was er ook bij. Die kampingboer was zo'n stugge Fries, die pas op de dag dat we weggingen pas een beetje verbaal los kwam.

Ja dat is ook zo ja. Ik heb

Ja dat is ook zo ja. Ik heb de tekst aangepast. Volgens mij gingen we toen met de Skoda van zijn ouders naar Heerenveen. Bijremmen met de handrem was wel noodzakelijk.
Met die roeiboot (vol met zakken chips) wilden we naar een andere camping varen. Martin weet er vast nog wel meer over te vertellen!

Ik heb het even nagezocht, in

Ik heb het even nagezocht, in 1985 ben ik met Bert alleen op vakantie geweest met de fietskar en surfplank. We hadden het voornemen om via Giethoorn naar OudeHaske te gaan....
Daar zijn we nooit aangekomen volgens mij, Bert vond het te ver fietsen.. haha!
Het jaar daarop (1986) zijn we (Bert, Mark, en ikzelf) eerst naar Giethoorn geweest (iets met Martine en blue curaçao geloof ik....) , en daarna naar Oudehaske. Daar zijn Bert zijn ouders ook op bezoek geweest. Of we ook naar de bios zijn geweest kan ik me niet meer herinneren, maar Ron stond waarschijnlijk met zijn ouders ook op de camping. Ze hadden toen inderdaad een Skoda.
Ik heb nog wel wat foto's, ik zal ze binnenkort een keer inscannen en naar je toe sturen.

Precies, zo is het gegaan ja.

Precies, zo is het gegaan ja. Het eerste jaar heb ik per ongeluk nog een pakje boter op Martin's nieuwe tent gegooid. We waren er mee aan het overgooien, ik gooide naar Martin en hij sprong aan de kant...

Wij wilden het tweede jaar een fietstocht door half Friesland maken. Maar de eerste camping (Bakker) beviel zo goed (en ik was zo moe) dat we niet verder gegaan zijn. Volgens mij is het jaar daarop Ron ook nog een keer meegeweest naar Bakker, toen hadden we inderdaad ook een gitaar mee.

Ik heb ook weer eens wat

Ik heb ook weer eens wat foto's ingescand... Zie de Foto's pagina

Martin, weet je zeker dat de volgorde klopt? In mijn herinnering zijn we éérst naar Oudehaske geweest, het jaar daarop de fietstocht door Friesland waarbij we in Giethoorn zijn blijven steken, en het jaar daarop weer naar Giethoorn (met Ron erbij)

Ik heb echter geen datums achterop de foto's staan om het te controleren...
Foto's zijn nabestellingen van Martin S.

Het eerste jaar (1985) zijn

Het eerste jaar (1985) zijn we met z'n tweeën geweest, met de fietskar en surfplank. Toen zijn we nog in Kampen bij jouw oma/tante? geweest om bij te komen. Daarna zijn we gekomen tot Giethoorn. Na een week zijn we doorgegaan naar OudeHaske.
Ik heb het even gechecked op de negatieven.

Het jaar daarna (1986) zijn we met z'n drieën, met Mark erbij, ook naar Giethoorn en OudeHaske geweest. In Giethoorn is bovenstaande foto gemaakt, ze heette Martiene, moet je Mark maar eens vragen....:-)
Daar hadden ze ook van die nep-blue curacao... van Siebrand geloof ik, staat me iets van bij :-)
Toen we dat jaar in OudeHaske stonden, hebben jullie mijn tent ondergegooid met boter...

Het jaar daarna (1987) zijn we alleen bij Bakker in Giethoorn (eigenlijk Wanneperveen) geweest met Bert, Martin, Mark en Ron.
Toen zijn Folkert en Herman nog op bezoek geweest. Toen regende het zowat de hele vakantie, en zijn de meiden uit de tent naast ons van de camping af gestuurd, haha!

En in 1988 zijn we met z'n drieën, zonder Ron, naar Elburg/Biddinghuizen geweest om in Harderwijk ons geld te vergokken!

Toch handig dat ik alles ooit op jaartal in de mappen heb gedaan, en hetzelfde voor de negatieven.
Als je er nog eens een wilt in een hogere resolutie, laat het maar weten!

Wikipedia: Ronduite (spreek

Wikipedia: Ronduite (spreek uit: Ronduute) is een buurtschap in de gemeente Steenwijkerland, in de Nederlandse provincie Overijssel. De buurtschap is gelegen in de kop van Overijssel tussen de Beulaker- en de Belterwijde op een soort schiereiland en wordt grotendeels gevormd door twee kampeerterreinen.

Voor de Bob Evers fans onder de bezoekers: Deel 12 uit de Bob Evers serie (Kabaal om een varkensleren koffer) speelt zich voor een deel af bij Ronduite. Hier vind je daar wat foto's van.

Martin, meer foto's zijn altijd welkom natuurlijk! De meeste foto's had ik destijds bij jou bijbesteld. Gelukkig heb je ze netjes in mapjes gedaan voor de jaartallen!