DSP & PLL Digital Wireless Microphone Stereo FM Transmitter Module


Het wordt de etherpiraat steeds makkelijker gemaakt... De vorige moest ik nog zelf in elkaar zetten en had een externe voedingsbron nodig, deze is helemaal Plug & Play. Een micro USB kabeltje naar de PC is voldoende voor voedingsspanning en geluid. Aansluiten en zenden maar. Ook is er nog een Line ingang, en voor eventuele spionagedoeleinden zit er een ook nog een ingebouwde microfoon op het printje. 100mW Stereo van 87-108MHz. <ebay>

Reacties

Hij zit niet helemaal op

Hij zit niet helemaal op frequentie... de zender zendt 35 kHz te hoog uit. Staat hij ingesteld op 108,0 MHz dan zendt hij uit op 108,035 MHz.
frown
In SDR# moest ik de Frequency correction op -300 ppm instellen om deze afwijking te compenseren.

Hm, ik heb maar een nieuwe

Hm, ik heb maar een nieuwe besteld, kijken of die beter op frequentie zit.
(Dit keer voor €6,16, de vorige was €7,07)

Nou, de nieuwe zit 24 kHz te

Nou, de nieuwe zit 24 kHz te hoog. Ik heb het gevoel dat dit een afgekeurde partij zendertjes is. Jammer van die paar Euro's maar ik ga geen moeite doen met garantie en terugsturen enzo.

Zet je er toch een trimmertje

Zet je er toch een trimmertje overheen?
Deden we vroeger ook om een alfa kanaaltje te bouwen.

Is zeker te proberen, ik heb

Is zeker te proberen, ik heb er nog wel eentje liggen. Het wordt dan wel meteen het grootste onderdeel tussen al dat SMD gepriegel. De laatste zender (bovenste printje) is trouwens wel ietwat anders als de eerste, zie foto's.

Hoi Bert,

Hoi Bert,

Net dit ding ook ontvangen van Banggood. Had een pak reviews en ethousiaste reacties gezien op aliexpress dus maar gekocht.
Groot was gisteren de teleurstelling toen bleek dat het ding op geen enkele tuner een lock kreeg op de ingestelde frequentie. Maw Freq dus ook te hoog, maar net zo dat geen enkele tuner 50KHz hoger m ook in lock kreeg.
Wat mij ook direct opviel is dat 1MHz up and down geen enkel station meer te ontvangen was op een normale manier.
Nu heb ik dat ding eens op een spectrum analyzer gehangen bij iemand en het ding is om te huilen. 25dB ruis 1MHz op en down van de carrier. 2de harmonische ... ongeveer 5dB lager.
Heb je dit ook bij jouw ding daar?

Hm, jammer hoor, en het is

Hm, jammer hoor, en het is nog wel zo'n leuk compact printje. Maar die breedbandige ruis rond de carrier heb ik hiet niet. Een spectrum analyser heb ik niet, ik zal het binnenkort eens met SDRSharp proberen te bekijken.

e: Ik merk dat ik SDRSharp nog niet eerder met Windows 10 gebruikt heb. Eerst dat maar in orde maken.

Dit is zeer herkenbaar,

Dit is zeer herkenbaar, echter heb ik een net iets ander printje waar ook nog het zendvermogen in te stellen is.
Ding is inderdaad om tranen van in je ogen te krijgen, op mijn tuner kan ik vele MHZ-en lager en hoger 45db ruis op de meter zien, harmonische komen er echter wel lekker overheen met 55- tot 60db.

Toch nog 2 pluspuntjes: kanaalscheiding is wonderbaarlijk goed te noemen, en ik weet in de schuur, op een stukje draad van 75cm zonder veel moeite een afstand van 200m te overbruggen. Ik denk dat als ik het op antenne zou aansluiten dat zomaar op kan lopen naar 5- of 600 meter.

Leuk ja......, maar het had zoveel beter kunnen zijn. Op naar het volgende printje voor een paar euro's uit China!

Die ruis heb ik geen last van

SDRSharp werkt weer. Die ruis heb ik geen last van, zie de afbeelding hieronder.
Draaggolf op 108 MHz gemoduleerd met een sinus van 1kHz.

De eerste t/m de vierde harmonische zijn trouwens goed waar te nemen, daarboven kom ik niets meer tegen, maar dat kan ook aan mijn amateuristische meetmethode liggen.

Bert, stuur me anders ff een

Bert, stuur me anders ff een berichtje via mijn hotmail, dan stuur ik ff een screenshot door van de meting,

Net reaktie van Banggood

Net reaktie van Banggood waarvan ik dat ding heb.
'Dear customer,
So sorry for this problem.
This is because the accuracy is 0.1Mhz,it can not reach 0.01mhz.if so,it won't be so cheap.
BEst regards
Cream
'
Misschien mijn OCD (of strenge leraar) maar het is nog steeds MHz en niet Mhz en het antwoord was er geen.
Denk dat we eens moeten zoeken waar we een trimmer moeten plaatsen.

Het kristal zal wel heel

Het kristal zal wel heel goedkoop geweest zijn.

Ik heb nog geen fut gehad om een trimmer bij het kristal te solderen. Het priegelwerk met die SMD componentjes staat me tegen om er aan te beginnen. Ik weet trouwens ook niet of die trimmer dan parallel over het kristal moet, of in serie met het kristal. In de 27Mc tijd zat hij dacht in in serie met het 10,240 MHz kristal.

Toch maar geprobeerd.

Toch maar geprobeerd.
Trimmer in serie doet niets met de frequentie.
Trimmer parallel is me teveel gepriegel, ik stop er maar mee.